Toimintakertomus 1.10.2014- 30.9.2015 Siilinjärven Ponnistus ry

Siilinjärven Ponnistus ry, SiiPo on perinteinen yleisseura. Perustamisvuosi on 1907. Seurassa toimi kaudella 2015 mäki, painon- ja voimanosto, pujottelu, voimistelu ja yleisurheilu jaostot.

Painon- ja voimanostojaoston ja voimistelujaoston toiminta on kuntoilu- ja harrasteliikuntaa. Mäkijaosto, pujottelujaosto ja yleisurheilujaosto järjestävät harjoituksia ja kilpailuja ja osallistuvat kilpailutoimintaan piirin ja kansallisella tasolla.

Toiminta pujottelujaostossa loppui toistaiseksi 30.4.2015. Jaoston jäsenet perustivat uuden pohjoissavolaisen seuran PHS Alpin kanssa: Kuopio Ski Club ry.

Siilinjärven Ponnistus ry:n johtokunta toimintakaudella 1.10.2014- 30.9.2015.

tehtävä jäsenet jaosto henk. koht. varajäsen

puheenjohtaja Juha Heikkinen yleisurheilu

varapuheenjohtaja Jaana Niskanen voimistelu Seija Hämäläinen

rahastonhoitaja Niina Meis mäki Pauliina Kuisma-Heikkinen

sihteeri Heikki Miettinen painon- ja voimanosto Hannu Rautiainen

jäsen Timo Lappalainen pujottelu Heikki Toivakka

jäsen Sam Korhonen mäki Leif Ojala

jäsen Hanna Leinola yleisurheilu Mika Hirvonen

Kauden päättyessä johtokunnan erovuorossa olevat jäsenet ovat Heikki Miettinen, Sam Korhonen ja Hanna Leinola. Pujottelijoiden Timo Lappalaisen jäsenyys johtokunnassa päättyi pujottelijoiden jäsenten liityttyä uuteen seuraan Kuopio Ski Club ry.

SiiPon johtokunta kokoontui vuoden aikana neljä kertaa; 24.11 2014, 29.12.2014, 9.6.2015 ja 12.8.2015. Seuran vuosikokous pidettiin 17.2.2015.

Jaostot hankkivat toimintaansa tarvittavat varat. Siilinjärven kunta maksaa seuralle toiminta- koulutus- ja ohjaaja- avustusta. Siilinjärven Ponnistus ry:n tilinpäätös osoittaa 12201,04 euroa tappiota.

Seuran viidessä jaostossa on 566 jäsenmaksun maksanutta jäsentä: mäkijaosto 76, painon- ja voimanosto 18, pujottelujaosto 10, voimistelujaosto 111, yleisurheilujaosto 351. Lisäksi on ainaisjäseniä, joiden tarkka lukumäärä ei ole tiedossa.

Seura osallistui Siilinjärven kunnan seuratapaamisiin.

Seuran nettisivuosoite on www.siipo.com

Kaikilla jaostoilla on oma osionsa sivuilla.

Siilinjärven Ponnistuksen eri jaostot olivat esillä tiedotusvälineissä mm. Uutis- Jousi ja Savon Sanomat lehdissä. Jäsenille tiedotettiin sähköpostilla ja Savon Sanomat ja Uutis- Jousi lehtien urheilumuistioissa.

Siilinjärven Ponnistuksen tulevaisuus

SiiPon toiminta kokonaisuudessaan on merkittävää siilinjärveläisten nuorten ja aikuisten liikuttajana ja vapaa-ajan ohjaajana eri urheilulajien parissa. Siilinjärven ja SiiPo: n imago näkyy ja kuuluu Suomessa järjestetyissä kilpailuissa niin osallistujamäärien kuin myös kilpailumenestyksen vuoksi. SiiPo: a on myös kiitetty runsain sanoin hyvin järjestetyistä omista kilpailuista. Kiitos tästä kuuluu kilpailujen talkoolaisille.

Seura katsoo tulevaisuuteen valoisin ja luottavaisin mielin. Nykyään ei ole helppoa löytää urheiluseuratyöhön innokkaita ja toimintaan sitoutuneita vanhempia, jotka tekisivät talkootyötä, omaa aikaa laskematta, harrastuksen eteen ja näkisivät työn nuorisotyönä omien lasten ja toisten lasten hyväksi. Urheileva ja liikkuva lapsi saa harrastuksestaan hyviä ystäviä ja positiivisen lähtökohdan aikuisuuteen.

Tämän liikunnallisen harrastuksen toivomme säilyvän myös aikuisiässä.