Siilinjärven Ponnistus ry

Toimintakertomus 1.10.2010-30.9.2011

Siilinjärven Ponnistus ry, SiiPo on perinteinen yleisseura. Seurassa toimivat mäkijaosto, painon- ja voimanostojaosto, pujottelujaosto, voimistelujaosto ja yleisurheilujaosto.

Painon- ja voimanostojaoston ja voimistelujaoston toiminta on kuntoilu- ja harrasteliikuntaa. Mäkijaosto, pujottelujaosto ja yleisurheilujaosto järjestävät harjoituksia ja kilpailuja ja osallistuvat kilpailutoimintaan piirin ja kansallisella tasolla.

Siilinjärven Ponnistus ry:n johtokunta toimikaudella 2010- 2011

puheenjohtaja Juha Heikkinen yleisurheilujaosto

rahaston hoitaja Seija Hämäläinen voimistelujaosto

jäsen Niina Meis mäkijaosto

jäsen Heikki Kohonen pujottelujaosto

jäsen Sari Saukkonen painon- ja voimanostojaosto

jäsen Jarmo Tolvanen pujottelujaosto (erosi 28.1.2011)

jäsen Marita Räsänen mäkijaosto

jäsen Kati Heikura yleisurheilujaosto, varalla Kai Niemelä

Kauden päättyessä johtokunnan erovuorossa olevat jäsenet olivat Kati Heikura, Juha Heikkinen, Heikki Kohonen ja Sari Saukkonen.

SiiPo: n johtokunta kokoontui 5 kertaa vuoden aikana; 5.10, 2.11, ja 29.11.2010, 15.3 ja 7.9.2011.

Seuran vuosikokous pidettiin 16.12.2010 ja jatkovuosikokous 29.3.2011.

Jaostot ovat hankkineet itsenäisesti toimintaansa tarvitsemansa varat.

Siilinjärven kunta on maksanut seuralle toiminta-avustusta, koulutusavustusta ja ohjaaja-avustusta. Siilinjärven Ponnistus ry:n tilinpäätös osoittaa 25 478,79 euroa tappiota.

Seurassa on noin 400 jäsentä. Jäsenmaksun maksaneita jaostoissa on seuraavasti: mäkijaosto 61, painon- ja voimanosto 3, pujottelujaosto 129, voimistelujaosto 28 ja yleisurheilujaosto 149. Ainaisjäsenten tarkka lukumäärä ei ole tiedossa.

Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja ovat osallistuneet Siilinjärven kunnan seuratapaamisiin.

Seuran nettisivuosoite on www.siipo.com

Kaikilla jaostoilla on oma osionsa sivuilla.

Pujottelijoilla on oma sivusto www.siipo.fi

Siilinjärven Ponnistuksen eri jaostot olivat esillä tiedotusvälineissä Uutis- Jousessa ja Savon Sanomissa. Jäsenille tiedotettiin sähköpostilla ja Savon Sanomien ja Uutis- Jousen urheilumuistioissa.

Seuran tulevaisuus

SiiPo: n toiminta kokonaisuudessaan on merkittävää siilinjärveläisten nuorten ja aikuisten liikuttajana ja vapaa-ajan ohjaajana eri urheilulajien parissa. Siilinjärven ja SiiPo: n imago on ollut esillä muualla Suomessa järjestetyissä kilpailuissa niin osallistujamäärien kuin myös kilpailumenestyksen vuoksi. SiiPo: a on myös kiitetty runsain sanoin hyvin järjestetyistä omista kilpailuista. Kiitos tästä kuuluu kisatalkoolaisille.

Seura katsoo tulevaisuuteen valoisin ja luottavaisin mielin. Urheiluseuratoiminnan uhkana on rahoitus, joka perustuu tällä hetkellä pääasiallisesti talkootyöhön. Nykyään ei helppoa löytää urheiluseuratyöhön innokkaita ja toimintaan sitoutuneita vanhempia, jotka tekisivät työtä palkatta ja omaa aikaa laskematta harrastuksen eteen

ja näkisivät työn nuorisotyönä omien lasten ja toisten lasten hyväksi. Urheileva ja liikkuva lapsi saa harrastuksestaan ystäviä ja positiivisen lähtökohdan aikuisuuteen.

Tämän liikunnallisen harrastuksen toivomme säilyvän myös aikuisiässä.